CRSZ » Pierwsze kroki SAP »

Pierwsze kroki - SAP

Jeśli jesteś nowym pracownikiem Uniwersytetu Jagiellońskiego, a nie posiadałeś dotychczas e-maila w domenie uj.edu.pl, otrzymasz:
  • dane do logowania do uniwersyteckiej poczty e-mail, które należy odebrać w jednym z trzech punktów:

    - Dział Usług Informatycznych, Help Desk, ul. Straszewskiego 25, pok. 4a;
    - Ośrodek Komputerowy Collegium Medicum UJ, ul. Kopernika 7e, pok. 1;
    - Dział Infrastruktury Sieciowej, ul. Gronostajowa 3, pok. 118.

  • dane do logowania do systemu SAP UJ i Portalu Informacyjnego UJ, które należy wygenerować samodzielnie logując się swoim e-mailem w domenie uj.edu.pl pod adresem: https://www.sapiens.uj.edu.pl/zmianahasla/
UWAGA: ze względów bezpieczeństwa hasło do Portalu Informacyjnego UJ / SAP UJ musi zawierać co najmniej osiem znaków, w tym co najmniej jedną dużą literę, co najmniej jedną cyfrę oraz co najmniej jedną małą literę.
  • uprawnienia do systemu produkcyjnego SAP (o ile Twój zakres obowiązków będzie obejmować czynności wykonywane w systemie SAP). Aby otrzymać uprawnienia, należy wypełnić formularz », wydrukować go oraz uzyskać podpisy od kierownika swojej jednostki, a także od dysponenta danych środków finansowych.
    Tak wypełniony dokument należy złożyć w Centrum Rozwoju Systemów Zintegrowanych, albo osobiście, albo za pośrednictwem wewnętrznej poczty uniwersyteckiej.
    Ponadto konieczne jest złożenie w Dziale Spraw Osobowych upoważnienia o możliwości przetwarzania danych osobowych. Więcej szczegółów znajdziesz tutaj »

Pierwsze logowanie do systemu SAP (w programie SAP Logon)

Aby prawidłowo użytkować system SAP w programie SAP Logon, należy:

- skorzystać z uwierzytelnionego połączenia poprzez uniwersytecki extranet.
W tym celu należy zalogować się na stronie: aby pobrać na swój komputer oraz zainstalować najnowsze oprogramowanie Pulse Secure zgodnie z posiadanym w komputerze systemem operacyjnym.
Po zalogowaniu konieczne jest utworzenie połączenia z adresem: extranet.uj.edu.pl/sap


Logowanie następuje za pomocą służbowego adresu e-mail (w domenie uj.edu.pl) oraz hasłem do niego.
Każdorazowo, przed rozpoczęciem pracy w programie SAP Logon, konieczne będzie logowanie się za pomocą Pulse Secure.
- zainstalować najnowszą dostępną wersję systemu SAP Logon oraz poprawki do programu. Znajdziesz je na stronie: www.sapiens.uj.edu.pl/sap_do_pobrania »

- utworzyć nowe połączenie w programie SAP Logon:
w tym celu należy wcisnąć ikonkę "pustej kartki" a następnie z menu rozwijanego wybrać "połączenie"



- wybieramy "Kontynuacja"



- wypełniamy pola: Opis, Serwer aplikacji, Numer instancji, ID systemu zgodnie z poniższymi danymi dla wybranego systemu. Zapisujemy dane przyciskiem "Realizacja"



Dane do wypełnienia pól w powyższych połączeniach:
  • opis: System PRD
  • serwer aplikacji: prdas1.sap.uj.edu.pl
  • numer instancji: 33
  • ID systemu: PRD
  • opis: System hurtowni BWP
  • serwer aplikacji: bwp.sap.uj.edu.pl
  • numer instancji: 80
  • ID systemu: BWP
  • opis: System testowy PR2
  • serwer aplikacji: pr2.sap.uj.edu.pl
  • numer instancji: 75
  • ID systemu: PR2

Edycja istniejącego połączenia (w programie SAP Logon)

Aby wyedytować istniejące połączenie w programie SAP Logon:
- w tym celu zaznaczamy interesujący nas wpis połączenia systemowego oraz wciskamy ikonkę "ołówka"
- następnie wypełniamy pola: Serwer aplikacji, Numer instancji, ID systemu zgodnie z powyżej przedstawionymi danymi.


W przypadku pytań prosimy o kontakt pod numerami telefonów Zespołu BASIS SSZU, które znajdziesz w zakładce kontakt ».
© 2013-2019 - Centrum Rozwoju Systemów Zintegrowanych Uniwersytetu Jagiellońskiego